niedziela, 7 lipca 2013

"Jak upolować faceta. Po pierwsze dla pieniędzy" - Janet Evanovich


Kobieta to synonim delikatności ,piękna i spokoju ,ale czy aby na pewno?

Stephenie Plum znalazła się na życiowym zakręcie. Ta atrakcyjna kobieta po zwolnieniu z posady sprzedawcy bielizny nie ma środków do życia. Jest ambitna ,więc stara się sama uporać z narastającymi długami i dołującym ją  światełkiem w lodówce. Jej mieszkanie zieje pustkami ,ponieważ zastawiła w lombardzie wszystko co miało jakąkolwiek wartość. Dotychczas zajmowała się dorywczymi zleceniami ,ale gdy zaproponowano jej posadę Łowcy nagród ,nie wahała się ani chwili...

Jej pierwsze zlecenie dotyczy niejakiego Joe Morellego -policjanta ,który dopuścił się morderstwa. Zadanie polega na tym ,aby doprowadzić go na komisariat policji ,ponieważ sam oskarżony po wyjściu z aresztu "zapomniał" o pierwszym terminie rozprawy.

Vincent Plum to jej kuzyn  i zarazem szef biura poręczeń. Od początku był sceptycznie nastawiony co do Stephenie. Gdyby nie fakt ,że jego kuzynka wie co nie co o jego upodobaniach erotycznych to na pewno ,by jej nie zatrudnił. 

Jakie erotyczne upodobania ma Vincent Plum? ~ dodała Sandra podczas korekty. To jest ten wątek, który definitywnie przekonuje mnie do lektury tej książki. Agata, kiedy mogę pożyczyć? <3

Jak sobie poradzi?
Czy uda jej się zaistnieć w tak brutalnym i bezwzględnym świecie?

Przeważnie kiedy jestem w Empiku to zwracam uwagę tylko na regały z książkami. Gazety kojarzą mi się raczej z marnotrawieniem pieniędzy ,ale dzięki facebook`owi dowiedziałam się o bardzo interesującej akcji. Otóż do Glamour dołączono pierwszą część Stephenie Plum! Dodatkowo jest szansa ,aby wygrać dożywotni abonament na książki z tej serii. Czy to nie wspaniała wiadomość? Więcej informacji na ten temat można uzyskać na facebook`u. Zdjęcie na górze  jest dołączone do mojego zgłoszenia ,więc trzymajcie za mnie kciuki ;)


Mimo tego ,że byłam nastawiona na coś zupełnie innego to muszę przyznać ,że się nie zawiodłam. Tytuł sugerował coś podchodzącego pod poradnik lub słabe romansidło.

Opis na okładce nigdy by mnie nie zachęcił do przeczytania tej książki ,ale na szczęście moja intuicja mnie nie zawiodła. Sugerując się nim trofiłam na nową dla mnie autorkę - Janet Evanovich ,która  po mistrzowsku splotła wątki kryminalne ,sensacyjne i humorystyczne. Zagłębiając się w stronice książki miałam wrażenie ,że razem ze Stephenie łapię Morellego i innych NS-ów. Czasami jej zlecenia były tak absurdalne ,że podziwiam ją za wytrwałość i upór w dążeniu do wyznaczonego celu.  Jedyną denerwującą mnie cechą głównej bohaterki jest jej zbyt wielka łatwowierność i naiwność. Jak  można przypuszczać ,że latanie z bronią w ręku w poszukiwaniu przestępców może być łatwym zarobkiem?



Wątek pościgu ma duże znaczenie ,a właściwie czy to pościg ,skoro zbieg co chwila pojawia się przed nosem Łowczyni ,by ją zirytować i znika?


Tymczasem na horyzoncie pojawia się osoba ,która chce za wszelką cenę zaszkodzić bohaterce. Śliweczka po długiej batalii przezwycięży swoje słabości i da mu radę ,ale niesmak tych wydarzeń i tak pozostaje.

Co prawda spodziewałam się zupełnie innego zakończenia ,ale cóż...Nie można mieć wszystkiego czego się pragnie.
Mam nadzieję ,że skuszę się na dalsze czytanie tego cyklu. Z tego co wiem ma powstać około osiemnastu tomów ,wow. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić tyle książek na mojej małej półce...
Książka jak najbardziej w moim guście. Jest wprost idealna na plażowanie lub relaks na działce. Trudno mnie rozśmieszyć ,ale postać babci Mazurowej sprawiła ,że w niektórych momentach płakałam ze śmiechu! Strzelanie do kurczaka i cięte riposty sprawiły ,że ta starsza pani zyskała największą dozę mojej sympatii. Jestem ciekawa czy w kolejnych częściach tej opowieści pojawi się coś więcej o tej urokliwej starszej pani.


Źródło: dodatek do Glamour
Strony: 343

Moja ocena: 4+/6

6 komentarzy:

  1. Ja mam ogormną ochotę na film i książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej książce i chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Janet Evanovich i uwielbiam Stephanie Plum. Fajne jest to, że można czytać którą część się chce, nie trzeba tego robić po kolei, chociaż tak jest lepiej, bo wątek np. Morellego ciągnie się cały czas ;) Z tego co mi wiadomo to w Stanach wyszła już 22. część tej serii, więc troszkę tego jest :D Ja czytałam od 3 do 6 na razie xD 1 i 2 mam na półce, ale nie miałam kiedy się za nie zabrać. Będę musiała ponadrabiać zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam sześć pierwszych książek z serii i bardzo mi się podobały :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze dwie części posiada moja koleżanka, więc na pewno zapoznam się ze Śliweczką. Jednak już czuję, że nasz znajomość nie zakończy się na dwóch tomach... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam jedną część, ale mi się nie spodobała, więc tej już nie kupowałam:)

    OdpowiedzUsuń